PROGRESSION

Hej! Jag har nu tränat efter mitt nya träningsschema i någon vecka, och trots lite modifieringar känns det superbra! Jag ser progression både teknik- och viktmässigt på gymmet. Riktigt kul att öka i olika övningar! 

Kom att tänka på en viktig sak, nämligen: Kom ihåg vart du började! Tänkt alla dagar du verkligen har kämpat för att ta dig dit du är idag. Alla dagar du slitit dig till träningslokalen för att köra ett pass trots att du inte känner för det. Alla dagar du stått imot all underbar mat som du vet inte är nyttigt för dig, men ditt huvud skriker efter det!

FAN VAD DUKTIG DU ÄR! Denna mening är till er som känner igen er i det jag skriver. FAN VAD BRA!! Ibland kan det vara så svårt att se progression, både i spegel och på gymmet. Du kanske inte får bort det sista fettet runt magen eller du kanske inte orkar lyfta vikten du ska klara av enligt ditt schema. Men du måste ändå se hur jäkla lång du har kommit! Därför kan det enligt mig vara superbra att reflektera en stund över när du började. De stunder du bara satt i soffan och käkade glass, eller de stunder du åt Pizzan och drack colan de ute med kompisarna istället för att äta en sallad till exempel. Att du har lyckats vända dessa ohälsosamma stunder är ju så otroligt stark jobbat! Sug in och ta åt dig!!

Jag tycker det är viktigt att dokumentera sin utveckling, därför tog jag någon bild häromdagen. Jag blir faktiskt stolt när jag ser hur långt jag kommit, och detta ger mig ännu mer motivation till att fortsätta kämpa!! Så ett hett tips är att dokumentera!

Mina områden som har vart riktigt tuffa att lägga på sig en gnutta muskelmassa: Rygg och Ben.


Kommentera här: