NYTT TRÄNINGSSCHEMA

HEEEJ! Fredag imorgon, skönt. Måste nog påstå att denna vecka har vart ganska krävande. Jag har både haft mycket i skolan och även utanför. Men nu när allt är över har jag någon vecka utan prov (tror jag), killen med koll. 
 
Jag har idag skrivit ihop ett nytt träningsschema, tycker dock att det var en riktig utmaning och är inte 100% nöjd.  Är lite orolig att musklerna inte kommer få tillräckligt med vila innan de blir blir utsatta för belastning igen. Men jag ska ändå testa för att se. Funkar det inte så får jag skriva om det helt enkelt. Såhär ser det ut:
 
3 pass med inriktning på de stora muskelgrupperna och tunga basövningar -Lågrepetition. 2 pass med crossfitupplägg, indelade i över- och underkropp. De stora muskelgrupperna som ska tränas vid de tre styrkepassen är: BEN, RYGG OCH BRÖST. Problemet är framförallt på lör och sön, då ryggen och benen kan krocka ite på passen, men jag får helt enkelt försöka anpassa mig. 
 
Måndag: Bröst -Styrkepass
 
Tisdag: Vila
 
Onsdag: WOD -Överkropp
 
Torsdag: Ben
 
Fredag: Vila
 
Lördag: Rygg
 
Söndag: WOD -Fokus underkropp
 
Jag kom nyss hem från ett pass där jag körde underkropp och en wod på det. Kändes bra tills jag började nöta fram en gammal skada i ländryggen när jag körde marklyft. Så jag fick avbryta och köra kompleterande övningar istället. Efter passet stack jag hem och käkade, tillagade min favoriträtt nämligen Levergryta. Låter inte så smakigt, och ser inte så smaskigt ut, men oj vad bra den är. Sedan avlutade jag kvällen med lite proteinglass. 
 
Synd att det inte kunde bli så bra på foto som i munnen..
 
Over and out, kram!
 
 
 

Kommentera här: