TRÄNINGSMÅL 2015

HEJ VÄNNER!! Ja, hur är det nu med träningsmål? Är det viktigt att ha något mål inom träningen, eller ska man ta året som det kommer? Enligt mig är det väldigt viktigt. Att alltid ha något att sträva efter är grymt när det kommer till träning. Inte bara för att det motiverar en till att kämpa utan även för att det hjälper en att veta hurvida man ska anpassa sin träning efter sina mål. Men att komma på vad man har för mål är inte alltid lika lätt. En kanske trivs med hur sin träning ser ut nu. Och därmed inte riktigt vill sätta upp några mål för att det kan innebära att man måste ändra på sin träning/träningsschema. Men jag tror att detta kan vara väldigt nyttigt. Gratis variation helt enkelt!  
 
1. Men vilka mål har jag nu med detta år?
 
2. Testa något nytt och därmed vidga mina vyer. Jag är öppen för alla träningsformer. Att testa en instruktionskurs för styrkelyft eller crossfit skulle jag tycka vara jättekul!
 
3. Att fixa 200kg i mark! Jag vill så gärna kunna lyfta denna vikt med en bra teknik. 30kg to go!
 
4. Mitt tredje mål är att kunna gå upp några kilo i vikt. Både i muskelmassa men såklart fettmassa också eftersom man får på köpet när man ökar i muskelmassa..
 
5. Slutligen vill jag även kunna bli mer medveten om att kroppen inte tynar bort om man inte äter optimalt och tränar helt optimalt exakt varje dag. Att kunna ha ett uppehåll i en fyra dagar från träning är inget man dör av. Sluta oroa mig åt skitsaker helt enkelt.
 
Då kost och träning är min största sysselsättning här i livet, skulle jag verkligen uppskatta om du tog en sekund av din dag för att rösta på mig i en tävling som jag medverkar i som Svensk Kosttillskott (som du kan läsa mer om nedan) har arrangerat. Man kan vinna så grymma artiklar, som verkligen kommer hjälpa mig i min träning. Genom att bara klicka på bilden nedanför röstar du på mig. TUSEN TACK! DET BETYDER MYCKET FÖR MIG.
 
 
 
Nu när ni har hjälpt mig, vill jag hjälpa er. Därför ger jag fem tips till hur man sätter upp ett mål.
 
1. Sätt upp delmål, gärna flera. Dessa gör det lättare för sig att nå ditt slutliga mål.
 
2. Sätt ett mål som är rimligt. Bättre att uppnå ett mål som är rimligt än att inte uppnå det alls. 
 
3. Tänk igenom vad du egentligen vill uppnå. Du kanske vill stå på scenen eller tävla i styrkelyft. Anpassa då träningen efter det!!

4. Använd kosttillskott som underlättar för att nå ditt/dina mål. Jag rekommenderar bolaget Svensk Kosttillskott.
 
5. KÖR HÅRT, KÄMPA OCH GE FAN INTE UPP!
 
Tack till Svensk Kosttillskott.
För att jag ska kunna nå min träningsmål och kunna prestera på topp använder jag mig av kostillskott från Svensk Kosttillskott som är en grym träningsbutik som har allt från remmar till proteinpulver, klicka här för att komma till deras hemsida och ta del av de grymma erbjudanderna. Här om dagen köpte jag tre produkter från dem, nämligen 3kg Core Whey Protein i smakerna: Banana Milkshake, Chocolate Milkshake och slutligen Chocolate Peanut butter. ALLTSÅ HERREGUD VILKA GODA PULVER!! Kan helt seriöst äta med sked rakt ur påsen. Jag försökte bestämma vilken som smakar bäst. Men det går seriöst inte, alla är så goda! Jag sitter i skrivande stund och äter en glass som jag gör med banansmaken. ALLTSÅ SÅ GOTT!
 
Dem utklassar de tidigare vassleproteinen jag köpt av MMSports och diverse kosttilskottsbolag. Om du vill köpa någon smak av proteinpulvret, klicka då här så kommer du direkt till produkten! Jag lovar att ni inte kommer ångra er, 99kr/kg, kan inte bli bättre!
 
 
 

Kommentera här: