VILODAG, ELLER?

HEJ! HOPPAS NI MÅR SUVERÄNT!
 
Det gör jag. Jag är supernöjd med min dag. Jag har hunnit med massor! Vaknade vid ungefär 09:30, var inte sugen på frukost då jag åt så mycket kvälen innan, så jag åt inget. Istället gick jag ut och sprang intervaller. Fick bli 2:1 intervaller. Kändes skönt att få upp flåset lite trots att jag inte gymmade. Sedan när jag kom hem lagade jag lunch, lövbiff, mmmmmm. MAT=LIVET!
 
Just nu i skrivande stund sitter jag och suktar över mina proteingodisremmar jag har gjort. Tjuvsmakade lite och de blev faktiskt riktigt bra! Smakar godis. Juste, nån kär läsare frågade om jag kunde tipsa om bra låtar.. Här kommer ett par jag tycker är bra just nu: Min absoluta favorit -Hope there´s someone av Antony & The Johnsons. Så mysig. Sen är ju The hanging tree från hungerspelen riktigt bra. Mess is mine av Vance Joy är fin. Och såklart så är alla låtar av Hozier bra, men tyvärr har jag lyssnat lite mycket på dem så jag bärjar tröttna. Dessa låtar är ju inga glädjehöjare direkt, men det gör inte mig nått. Jag fokuserar inte på melodin och texten så mycket, utan mest rösten på den som sjunger. Gillar verkligen lite speciella röster. 
 
(Lunchen mmmm, ingen drömfokus, jag vet)
 
Blev sugen på något mer, så jag blandade keso med kokosmjölk och hade i lite nötter och frön, mmm.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Livia :

Skulle inte du kunna lägga ut receptet på proteingodiset som du har gjort? Jag har faktiskt letat efter recept på nyttigare sötsaker ;)

Svar: SUPERLÄTT! Jag tog en skopa Whey 100 blåbärssmak. Blandade i lite vatten (väldigt lite, annars blir smeten för tunn) typ 1/4 msk. Blanda runt tills pulvret har börjat blanda ut sig med vattnet, som en deg. Blöt en skärbräda och lägg på smeten. Kavla smeten tunn med en kavel, blöt kaveln och händerna, det blir ruskigt kladdigt. Sen när smeten är tunnkavlad (typ lika tunn som pepparkaksdeg så skär du ut avlånga remmar. Avsluta med att strö över citronsyra och kör sedan in i kylen i ca en 30 min. Så enkelt. Bara proteinpulver och vatten! Men det krävs dock att du har ett gott proteinpulver med en fruktig smak. Kan tänka mig att melon blir feeeettt gott.
Victor Axelsson

Kommentera här: